Saturday, May 22, 2010

KAD PERUBATAN (RIDER TAMBAHAN)


Pelan Kad Perubatan ini adalah sebagai Rider Tambahan kepada pelan-pelan asas seperti PRIMA, SARJANA dan juga MESRA. Fungsi kad perubatan ini adalah antaranya:

a. Anda tidak perlu mengeluarkan wang deposit ketika membuat pendaftaran di hospital kerajaan dan swasta. Anda hanya perlu tunjukkan Kad Perubatan anda dan anda akan diuruskan dan dimasukkan ke wad mengikut pelan yang anda pilih ketika membuat caruman setiap bulan.

b. Ia akan menanggung kos bilik anda. Anda tidak perlua bayar apa2 jika ia dibawah pelan anda. Sebagai contoh, jika awak memilih pelan 5, maka limit bilik anda setiap hari adalah RM150. Jadi, jika anda masuk ke bilik yang didalam kos Rm150, anda tidak perlu membuat apa bayaran bagi kos bilik itu. Kos bilik itu akan ditanggung oleh Etiqa Takaful.

c. Anda hanya perlu bayar 10% sahaja dari jumlah keseluruhan kos seperti kos unit penjagaan rapi, yuran pembedahan, lawatan doktor pakar, yuran ambulans dan sebagainya. Etiqa akan menanggung 90% dari kos keseluruhan.

Banyak lagi manfaat yang terdapat di dalam kad perubatan ini. Jika anda ada apa2 pertanyaan, anda boleh terus sms ataupun hubungi saya di 013 438 3832.

No comments:

Post a Comment